Página:Bem cavalgar (1842).djvu/132

Wikisource, a biblioteca livre

de todollos contrairos das avantageès suso scriptas que se devem filhar pera se fazer grandes lanças. E porque o anteparar do cavallo ao tempo do lançar faz grande estorva, pera o desto muyto guardar, quando sayr per a carreira, ante que lance, nom lhe de muyto das sporas, mes leixeo correr o que el de seu quiser, e huu pouco ante que lance, de novo lhe de ryjo com as sporas, e como no yr se avysar logo lance o mais sem detença que poder.

E pera remessar certo devesse consiirar se o lanço he de preto ou de longe : se de longe, ajudarse de sua braçaria, e tirarlhe adiante quanto por osmo entender que o veado poderá andar ante que a lança chegue, e aqueste lanço tal acertasse de ven- tuiraj e se de preto for, nom se deve remessar de dereito, por- que he perigoso e nom tam certo, mas leixalla a cada hua das maãos como tever geito, e aazo se der; e afemencar a vista aa espadoa do veado, e ally lhe tirar, remessando de cima, e fol- gado, como se jugasse o dardo, nom. fazendo tanto conta dc querer dar grande lançada como de acertar, porque se a lança vay feita da maão, a yda do cavallo lhe faz as mais das vezes dar assas grande ferida. E se de quedo arremessar, como muytas vezes acontece aos monteiros, e for razoadamente chegado aaquella maneira, deve teer de arremessar de cima e folgado como se jugasse dardo, o qual jogo achey muyto boo pera se homem avizar a remessar certo de pee e de cavallo.

E pera remessar seguro, duas cousas sollamente se ham de guardar : prymeiramente, que nunca lance a dereito de sy; segunda, que custume, tanto que a lança sayr da maão, voltar aa parte contraíra donde a lançar.

E pera o fazer fermoso se ham de reguardar tres cousas: primeira, que aja cavallo, sella, freo, e lança perteecente ; segunda, que elle dos pees e das pernas, e do corpo todo vaa